sow12042014

Ако искаш този клиент, внимавай с маниерите си

Ако искаш да искараш повече пари, трябва да внимаваш с маниерите си.

Не ми казвай „братко“, не ме наричай „приятелче“ и не ме наричай „друже“, само защото приех да сме приятели във Фейсбук или защото ме следваш в Туитър или Инстаграм.

 

Аз съм един от най-неформалните бизнесмени, които ще срещнеш, но все пак трябва да внимаваш с маниерите си пред мен.

 

О, да, маниерите не са само за другата страна. Те са за теб! И ако ме наричаш сър или Г-н Кардон ще ти донесе пари.

 

Маниерите се превръщат в изгубено изкуство, но са знак за професионализъм и уважение и ще те отведат далеч в шансовете ти в бизнеса и професионалния свят.

 

По-долу са 12 маниера, които да спазваш редовно:

 

  1. Използвай фамилията с Г-н, Сър, Г-це или Г-жо. Независимо колко добре познаваш човека, обръщайки се към него или нея с Г-н или Г-жо показва уважение и говори за готовност за обслужване. Независимо колко пъти клиента каже: „казвай ми Джим“, няма да навреди да продължиш с Г-н или Г-жо.
  2. Използвай „да, сър“ и „не, сър“. Превърнахме се в култура на почти пълно пренебрегване на формалността. Но когато хората купуват продукт или услуга, тяхната позиция трябва да се повиши, независимо от възрастта им. Като купувачи, те са в авторитетна позиция. Не сте равни и „да, сър“ и „не, сър“ потвърждава, че знаеш това.
  3. Казвай „за мен е удоволствие“. Вместо да отговаряш на клиентско запитване с „няма проблем“, ентусиазираното „за мен е удоволствие“ показва желанието ти да помагаш.
  4. Предложи „благодаря за времето Ви“. Помни, че времето е ценно. Да благодариш на клиентите за тяхното внимание в началото и края на разговора показва признателност, съпричастие и разбиране. Никога не казвай: „Не искам да губя нито Вашето нито моето време“. Твоето време не е важно. Тяхното е.
  5. Не прекъсвай. Хората обслужващи клиент често правят грешката като слушат, за да отговорят, но не и да разберат. Разбирането трябва да е приоритет. Прекъсването е знак за неуважение и никога не подобрява връзката.
  6. Дай пълно потвърждение. Преди да отговориш на клиента за каквото и да е, потвърди като потвориш забележките им с думи като: „Благодаря, че ми казахте това и съм съгласен с Вас“. Само ако слушаш без да направиш това, може да накара купувача да се чувства нечут и неуважен.
  7. Присъствай. Изпращането на съобщения, отговарянето на обаждания или вършене на други неща, докато обслужваш клиент, не е мултитаскинг. Това е мулти-грубост и ще ти струва мулти-милиони. Отдели на човека, застанал пред теб, пълното си внимание.
  8. Кажи „благодаря“. След това добави благодаря и благодаря отново! Никога не можеш да благодариш достатъчно на клиентите. Използвай всяко възможно средство да покажеш благодарност. Прати съобщение на човека 10 секунди след като сте раговаряли, след това се обади, прати имейл и отнова кажи лично „благодаря“. Ако след това последва и ръчно изразено „благодаря“, това е най-добрия начин да изразиш благодарност. Съобщението: „Искам само да Ви кажа още веднъж колко Ви ценя като клиент“ е доста силно твърдение.
  9. Не забравяй „Извинете“. Това е просто нещо естествено. Ако достигнеш до някого и навлезеш във физическото му пространство, потвърди това, като кажеш „Извинете“. Това е признак на уважение. Също и ако влезеш в стая, в която хората разговарят, това е учтивия начин да те забележат и да отговорят бързо на въпроса ти.
  10. Отвори вратата. Никога не бъди първия, който ще прекрачи прага. Задръж вратата за всички, независимо от позицията им. Хората с маниери са отговорни хора, които търсят възможности да се отнесат прилично с околните. Задържането на вратата за непознат е акт на вежливост.
  11. Опитай да кажеш: „Ще се радвам да намеря отговора за теб“. Не е професионално да кажеш: „Не знам“. Дори и да е вярно, пак е проява на лош вкус. „Не знам“ може да звучи като все едно не те е грижа. Отговори със: „Чудесен въпрос. Ще го разбера за Вас.“ Това показва желание да обслужиш клиентите и да отговориш на въпросите им.
  12. Добави: „Чест е за мен да работя с Вас“. Изрази признателност и накрай клиентите да се почустват важни. Ако не можеш да изразиш това искрено, тогава нека друг работи с този клиент.

 

Маниерите не са просто нещо, което родителите ти са смятали за важно, нито пък са остарял социален протокол. В света на парите и икономиката, добрите маниери се възнаграждават, а  лошите – наказват. Наблюдавай хората, които печелят много и ще видиш как добрите бизнес маниери са техен навик.